3 tipp a sikeres gasztromarketingért

A vendéglátásban azt mondjuk, ha a vendég elégetten távozik, akkor jól végeztük a dolgunkat. A sikeres gasztromarketingben pedig inkább mondjuk azt, hogy az elégedett vendég gyakran visszatér és hozza az ismerőseit is.

Mi kell ahhoz, hogy sikeres lehessen egy gasztropiaci szereplő? Lássuk a 3 legfontosabb tippet.

1. Fektessük le az alapokat

Nagyon fontos, hogy a marketing alapjai rendben legyenek. Itt nem a gasztro alapokra gondolunk, hisz az természetesek, hogy itt szót sem ejtünk róla. A minőségi konyha, a hangulatos környezet, és a jól képzett kollégák.

A marketing alapokat kell lerakni. Tudnunk kell, hogy ki a célközönség, kinek szeretnénk minőséget adni. Milyen korosztálynak, milyen üzenettel, milyen arculattal és a legfontosabb, hogy hogyan tudjuk elérni őket.

Ha ezek megvannak, továbbléphetünk.

2. Tudjuk, mi a cél

Legyen szó bármilyen marketing folyamatról, tudnunk kell, hogy a mit akarunk elérni. Mi a cél? Az, hogy megismerjenek minket? Beépüljön a köztudatba, miben vagyunk különlegesek?

Az, hogy a vendég megadja az email címét, és fogadja a leveinket? Az, hogy ajánlást adjon a social médiában rólunk? Lefotózza az ételt és feltegye a facebookra?

Fontos, hogy a tudatosan haladjunk az úton. És ahhoz tudnunk kell mi a cél.

3. Mindig egy kicsit többet adjunk

Egy étteremben nehéz pluszt adni, igaz? Hiszen a vendég már így is mindent megkap. A finom ételt, a szép tálalást és hangulatos környezetet. Mégis, ahhoz, hogy belopjuk magunkat a szívükbe, adni kell még valamit.

Adhatunk figyelmet. Ha tudjuk az adatait, kaphat születésnapi ajándékot. Lefoglalhatja a kedvenc asztalát. Értesíthetjük őt, ha a séf a kedvencét alkotja éppen.

Adhatunk kedvezményeket, az akciót mindenki szereti. Azonban, ha nem akciósak szeretnénk lenni, akkor adjunk mindig ajándékot. Az ajándékot az akcióknál is jobban szereti mindenki.

Erre kínál remek lehetőségeket a cegesedesseg.hu, ahol széles kínálat vár minket a reklámédességből. Kiválaszthatjuk az arculathoz, alkalomhoz illő nevünkre szóló, emlékezetes ajándékot a vendégeink számára.

Összegezve

A gasztromarketing is arra épül, hogy tudjuk, kinek és hogyan szeretnénk minőséget adni. Tudnunk kell, hogy miben vagyunk, vagy leszünk különlegesek. Aztán a gasztromarketing útján tűzzünk ki célokat. És végül, mindig adjunk valami pluszt a vendégeinknek. Ez a hiányzó plusz pedig a reklámédesség éttermeknek.

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!