Hogyan éreztesd a vevőiddel, mennyire fontosak számodra

Közismert emberi magatartás, hogy ha valaki jót tesz velünk, késztetést érzünk annak viszonzására. A magyar közmondás is – miszerint jótett helyébe jót várj – ezen a pszichológiai reakción alapul. Ez egyébként éppen úgy megfigyelhető az emberek magánéletében, mint ahogy az üzleti kapcsolataikban is. Nem árt ezzel tisztában lenni, és tudatosan felhasználni a vállalkozásod érdekében.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség és a Gift House Studio alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Melyek azok a „jótettek”, amelyekkel vásárlóink vagy ügyfeleink számára jót cselekedhetsz?
Az nyilván alap – vagy legalábbis annak kellene lennie –, hogy minőségi termékeket kínálsz, illetve minőségi szolgáltatásokat nyújtasz a részükre. De mi az, amit ezen túlmenően tehetsz, sőt érdemes is megtenned?

Az alábbiakban ötféle lehetőséget is felsorolunk, amelyek mindegyikével jó érzést kelthetsz üzleti partnereidben, és amelyek eredményeként szorosabb kapcsolatra, erősebb lojalitásra és hosszabb távú együttműködésre számíthatsz.

De még mielőtt belemennénk a részletekbe, hadd idézzünk komoly kutatókat is azzal kapcsolatban, hogy mennyire fontos a vevőid márkád iránti hűsége: „A jövőbeli nyereséged 80%-a a mostani vevőid 20%-ától fog származni”.
(Forrás: Gartner Group ill. “Leading on the Edge of Chaos”, Emmett C. Murphy és Mark A. Murphy)

Köszönőlevél

Pofonegyszerű megoldás, mégsem használják sokan.

Nyilván nem azt javasoljuk, hogy ha élelmiszerboltot üzemeltetsz, küldj a vevőidnek kézzel írott köszönőlevelet minden egyes kiflivásárlás után. De ha olyan vállalkozásod van, amelytől kisebb rendszerességgel és nagyobb értékben vesznek terméket vagy szolgáltatást, akkor mindenképpen megfontolandó. Egy névre szóló, hagyományos levélnek még csak a közelébe sem ér egy email vagy egy közösségi média poszt hatása. (Persze az utóbbiaknak is megvan a létjogosultsága, a semminél pedig nagyságrendekkel jobbak.)

Ha pedig még egy apró figyelmességet – például egy logózott csokit vagy más ajándékot – is beteszel a borítékba, a hatás garantáltan hosszantartó lesz.

Kedvezményes ajánlat törzsvásárlóknak

Van, akit a szavak hatnak meg, másokat inkább a számok…

Egy meghatározott vevőkörnek szóló kedvezményeket felajánlhatsz meglepetésként, kötheted bizonyos összeghatárhoz vagy termékmennyiséghez, de akár kifejezetten azoknak is felajánlhatod, akik már régóta nem vásároltak tőletek.

Akármelyik apropót is választod, abban biztos lehetsz, hogy a címzettek örömmel fogják nyugtázni a gesztusodat – függetlenül attól, hogy élnek-e a lehetőséggel vagy sem.

Születésnapi és/vagy névnapi gratuláció

Ha ismered a vevőid, ügyfeleid nevét és esetleg a születési idejét is, akkor igazán szívmelengető hatást érhetsz el azzal, hogy ha a nagy nap alkalmából felköszöntöd őket.

Ezt általában érdemes valamilyen kisebb ajándékkal (pl. egy korlátozott időre szóló kedvezménnyel vagy egy perszonalizált ajándékkal) is megfejelni, hogy még inkább az illető szívébe – és nem utolsó sorban az emlékezetébe – vésd a márkádat.

Exkluzív rendezvény

A járványhelyzet javulásának köszönhetően szerencsére újra van aktualitása a rendezvényeknek.
A legfontosabb vevőid, illetve ügyfeleid fontosságát azzal is kommunikálhatod feléjük, hogy ha egy részükre szervezett, exkluzív eseményre invitálod meg őket.

Nem kell feltétlenül költséges keretekben gondolkodnod, hiszen a legtöbb esetben nem a ráfordított pénz, hanem a megfelelő odafigyelés, törődés, személyesség és persze a hangulat határozza meg elsősorban egy rendezvény sikerét.

Ez jó alkalom arra, hogy a hatás megsokszorozása céljából több módszert is kombinálj: pl. a résztvevőknek kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosíts, és a távozáskor természetesen megfelelő ajándékról is gondoskodj.

Logózott céges ajándék

Az előzőekben már többször szóba került ugyan, mégis kétségtelenül megérdemel egy külön pontot.

A logózott üzleti és reklámajándékok külön kategóriát alkotnak abban az értelemben, hogy elképesztő választékban állnak rendelkezésre akár költségszint, akár konkrét jelleg szempontjából.
Léteznek hagyományosnak tekinthető tárgyak, mint például a pendrive-ok, kulacsok, golyóstollak stb., és vannak különlegesebb megoldások is, mint az élelmiszer alapú – tehát ehető – ajándékok.
A közös mindegyikben az, hogy költséghatékonyan és magas hatásfokkal képesek kommunikálni a vevőid, illetve ügyfeleid felé, hogy mennyire fontosak a vállalkozásod számára, mennyire hálás vagy a bizalmukért.

Ha úgy érzed, hogy jól jönne szakértő segítség a megfelelő céges ajándék kiválasztásában és legyártatásában, akkor fordulj hozzám bizalommal.

Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az Adni és kapni az üzleti életben – Az üzleti ajándékozás „illemszabályai” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!