A reklámajándékok hatása a fogyasztói viselkedésre

reklámajándék hatása a fogyasztói viselkedésre

A reklámajándék kiváló eszköz a vásárlói lojalitás növelésére, a márkaépítésre, a munkavállalói elköteleződés ösztönzésére. Eredményesen támogatja egyéb marketing eszközök hatékonyságát, és kiváló lehetőséget biztosít arra is, hogy kifejezd a márkád elköteleződését egy ügy mellett. Vajon mennyire hatékonyak az üzleti ajándékok a felhasználói visszajelzések alapján? Nézzünk meg néhány kutatási eredményt!

Felmérésekkel vizsgálják a felhasználók visszajelzéseit és a cégek tapasztalatát a reklámajándékok hatékonyságáról, hogy képet kaphassunk arról, mennyire tartják hasznosnak a megajándékozottak a logózott ajándékokat, mennyire fokozza a márka iránti elköteleződésüket, és hogyan tudják növelni a márka ismertségét.

Hasznosság és érték

A Promotional Products Association International (PPAI) 2019-es fogyasztói tanulmánya szerint a reklámajándékok 85%-át hasznosnak találják a megajándékozottak. Ez azt mutatja, hogy az üzleti ajándékok nem csupán figyelemfelkeltőek, hanem valódi értéket is képviselnek a fogyasztók számára. Az olyan ajándékok, mint a logózott tollak, bögrék, vagy kulcstartók, gyakran kerülnek mindennapi használatba, emlékeztetve a fogyasztókat az ajándékozó márkára.

reklámajándék hatása a fogyasztói viselkedésre

Üzleti előnyök

Az Advertising Specialty Institute (ASI) 2020-as Global Ad Impressions Study-ja szerint a fogyasztók 83%-a nagyobb valószínűséggel vásárol olyan márkától, amely reklámajándékot adott nekik. Ez az adat alátámasztja, hogy az emblémázott ajándékok amellett, hogy a márka ismertségét növelik, közvetlenül is befolyásolják a vásárlási döntést. Az emberek hajlamosabbak bizalmat szavazni és hűségesek maradni azokhoz a cégekhez, amelyek valamilyen módon megbecsülik őket.

Márka-szimpátia és lojalitás

A PPAI tanulmánya szerint az emberek 79%-a jobb érzéseket táplál egy márka iránt, miután reklámajándékot kapott tőle. A pozitív érzelmi kapcsolat kialakítása kulcsfontosságú a fogyasztói lojalitás megszerzésében és megtartásában. A reklámajándékok olyan érzést keltenek, mintha a fogyasztó valami különlegeset kapna, ami erősíti a márka iránti elkötelezettséget.

Márkaismertség növelése

A British Promotional Merchandise Association (BPMA) 2018-as tanulmánya alapján a cégek 63%-a úgy véli, hogy a reklámajándékok hatékonyan növelik a márka ismertségét. Ez különösen fontos az új vagy növekedési fázisban lévő vállalkozások számára, akiknek a széleskörű ismertség kulcsfontosságú lehet a piaci versenyben.

A legnépszerűbb reklámajándékok

Az ASI tanulmánya szerint a logózott tollak a legnépszerűbb reklámajándékok közé tartoznak, amelyeket az emberek 50%-a tart meg és használ rendszeresen. Ez a praktikus ajándék nemcsak gyakori használatával biztosít hosszú távú márkamegjelenést, hanem alacsony költsége miatt is kedvező választás a vállalkozások számára.

A fenti adatokból egyértelműen látszik, hogy a reklámajándékok rendkívül hatékonyak a fogyasztói kapcsolatok építésében és a márka ismertségének növelésében. Érdemes beépíteni ezeket az eszközöket a marketing stratégiába, és kiaknázni a marketing eredményesebbé tételére.

Növekvő érzelmi kötődés
A reklámajándékok segítenek erős érzelmi kötődést kialakítani a fogyasztók és a márka között. Ez a kapcsolat hosszú távon is fenntartható, ha a vállalkozások rendszeresen alkalmazzák ezt a marketing stratégiát.

Üzleti konverziók javítása
Mivel a fogyasztók nagyobb valószínűséggel vásárolnak olyan cégtől, amelytől reklámajándékot kaptak, ezek az ajándékok közvetlenül hozzájárulnak a bevételnövekedéshez és a piaci eredmények támogatásához.

Pozitív márkaélmény
A promóciós termékek javítják a fogyasztók márkaélményét, ami növeli a lojalitást és csökkenti a vásárlók lemorzsolódását. A pozitív élmények hatására a fogyasztók szívesebben ajánlják a márkát másoknak is.

reklámajándék

Költséghatékonyság
A reklámajándékok, különösen az olyan apró, ám hatékony kiegészítők, mint a tollak vagy logózott reklámcsokik, költséghatékony marketing eszközök. Alacsony költségük ellenére nagy hatékonysággal növelik a márka ismertségét és elismertségét.

Széleskörű elérés
Az üzleti ajándékok széleskörű elérést biztosítanak, mivel a fogyasztók gyakran megosztják ezeket a termékeket családjukkal, barátaikkal és kollégáikkal. Így a márka üzenete sokkal szélesebb közönséghez jut el.

A reklámajándékok erőteljes marketing eszközök, amelyek több szinten is hozzájárulnak a vállalkozások sikeréhez. A helyesen megválasztott és időzített üzleti ajándékok hosszú távú előnyöket biztosíthatnak a cégek számára, növelve az ügyfélhűséget, a márka ismertségét és a bevételt.

Aknázd ki az ajándékmarketingben rejlő lehetőségeket, tanácsért fordulj hozzánk bizalommal! Sok jól működő, bevált ötletünk van, amelyekkel a te vállalkozásod is támogatni tudjuk!

mm mm
Author: mm mm

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Ne maradj le a legjobb ajánlatokról!

Iratkozz fel a hírlevelünkre! Két hetente kapsz majd levelet tőlünk, amiben a következőket találod:

  • termékajánlatok, akciók
  • szakmai cikkek az ajándékmarketing, a céges ajándékozás témájában
  • szakmai rendezvény ajánlók
Please wait…

Köszönjük a feliratkozást!

Az E-Könyvet a következő linken tudod letölteni: <a href="https://cegesedesseg.hu/wp-content/uploads/2020/12/Ceges-Edesseg-Adni-es-kapni-az-uzleti-eletben.pdf">Adni és kapni az üzleti életben – E – Könyv</a>