Otthon. Édes otthon?

A járvány következtében a korábbiaknál sokkal többünknek adatott meg, hogy otthonról dolgozzon. Van, aki örül ennek, és a legszívesebben később sem járna be a munkahelyére. Mások viszont inkább az árnyoldalát látják, és frusztrálja őket a bezártság. Az alábbiakban az utóbbi csoportba tartozóknak próbálunk némi vigaszt nyújtani és tippeket adni a “túléléshez”. 😉

Az otthonról végzett munkának számos előnye van: rugalmasan oszthatod be az idődet, nem kell közlekedésre fecsérelned nap mint nap több órát, ráadásul a négy fal között azt viselsz, amihez kedved van, nem kell kiöltöznöd. A pozitívumok mellett persze magában hordoz bizonyos kihívásokat is.

Mik azok a problémák, amikkel a leggyakrabban találhatjuk szembe magunkat?
Összeállítottunk egy rövid listát a legjellemzőbbekről, és persze azt is összeszedtük, hogyan lehet leküzdeni őket.

  1. Zavaró körülmények
    Bármerre nézel az otthonodban, mindenhol találhatsz zavaró körülményeket. Ezek épp úgy lehetnek a gyerekeid, a házi kedvenceid, a TV, de akár az olyan – home office ide vagy oda – napi szinten elvégzendő háztartási feladatok is, mint pl. a főzés, mosás, takarítás. Az otthon elvégre a pihenés és a kikapcsolódás helye (kellene, hogy legyen), így nem csoda, ha az agyunk nem képes könnyen átállni a munkára.

Ahhoz, hogy ezekkel a zavaró körülményekkel megbirkózzunk, érdemes határvonalakat húzni, és fegyelmezetten betartani bizonyos szabályokat. Mindenekelőtt szabjuk meg önmagunknak, naponta mennyi időt tölthetünk a közösségi média tartalmak fogyasztásával. Jelöljünk ki előre idősávokat, amikor elvégezzük a házimunkát, így nem fogjuk megszakítani vele az irodai munkaritmusunkat. Ugyancsak fontos, hogy rendszeres időközönként tartsunk pihenőt, amikor egy kicsit kikapcsolódhatunk, és erőt meríthetünk az előttünk álló feladatokhoz.

  1. A produktivitás hiánya
    Az előbb említett zavaró körülmények miatt gyakran tapasztalhatjuk produktivitásunk csökkenését.
    Ez sokszor annak köszönhető, hogy a családi és a munkahelyi életünk közötti határvonal elmosódik. A testünk és a tudatunk egyaránt nehezen dolgozza fel, hogy dolgozni kell, miközben kényelmes „fészkünkben” tartózkodunk.

Ahhoz, hogy minél inkább rá legyünk hangolódva a munkára, keljünk fel akkor és készülődjünk úgy, ahogy annak idején, amikor a munkahelyünkre jártunk. Persze nem arról van szó, hogy a nőknek feltétlenül ki kellene sminkelni magukat, vagy a férfiaknak nyakkendőt kellene kötniük. Pusztán annyit tegyünk, hogy nagyjából a régi rutinnak megfelelően indítsuk el a napjainkat, így pszichésen is jobban fel fogunk készülni a munkakezdésre.

  1. Elszigeteltség
    Még a legintrovertáltabb embereknek is szükségük van társas kapcsolatokra. Bár nyilván kellemes, ha nem nyaggatnak vagy szakítanak meg a munkavégzésben a kollégák, a teljes hiányuk mégis negatív hatással lehet ránk, elszigeteltséget érezhetünk.

Használjuk ki a technikai lehetőségeket, és kommunikáljunk velük videóchat vagy videókonferencia formájában, hogy legalább így tartsuk fenn a csapatszellemet.

Ezt a fajta kommunikációt persze ne csak a munkahelyünk vonatkozásában alkalmazzuk – hívjuk fel rendszeresen a rokonainkat és barátainkat is , így mi is és ők is kevésbé fogják elszigeteltnek érezni magukat.

És hogyan tehetjük munkaadóként elviselhetőbbé a home office-t munkatársaink számára?
Úgy, hogy gondoskodunk róluk, éreztetjük velük a törődést. Erre az egyik legjobb megoldás, ha időről időre küldünk nekik valamilyen apró hasznos vagy szórakoztató figyelmességet. Ilyen lehet valamilyen egészségvédő ajándék pl. kézfertőtlenítő, szájmaszk, vitaminos csoki. De természetesen lehet a munkát segítő eszköz is pl. egérpad, fülhallgató, jegyzetfüzet, mobiltöltő, kamera takaró. A szórakozást, kikapcsolódást elősegítő ajándékok sorában pedig megemlíthetjük a játékot, ugrókötelet, pólót, strandpapucsot stb.

A sort persze hosszan lehetne folytatni, hiszen a hűtőmágnes, kitűző vagy a poháralátét is mind-mind olyan eszköz, ami ajándékként remekül funkcionál, ugyanakkor logózva erősíti az összetartozás érzését, és nem hagyja lankadni a lojalitást. Ilyen apró dolgokból folyamatos kampányokat lehet felépíteni, amit persze nemcsak cégen belül alkalmazhatunk, hanem a hasonló cél elérése érdekében vevőinknek, ügyfeleinknek is kedveskedhetünk velük.

A Céges Édesség a járvány által gazdaságilag sújtott vállalkozások iránti szolidaritásból, valamint az érintésmentességet biztosító digitális megoldások népszerűsítése érdekében a kormány által kihirdetett veszélyhelyzet visszavonásáig 10% kedvezményt biztosít valamennyi termékének árából, amennyiben a megrendelést online ajánlatkérés előzi meg. Árkalkulátorunkat abból a célból hoztuk létre, hogy visszatérő és új ügyfeleink dolgát egyaránt megkönnyítsük. A kényelem és gyorsaság mellett most egy újabb szempont szól a használata mellett: megrendelőink akár otthonról, az interneten keresztül is hatékonyan intézhetik az üzleti és reklámajándékaik megterveztetését és legyártatását.

Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az “5 ok, amiért járvány idején is használj reklámajándékot” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Adhatjuk 30%-kal kevesebbért? 🤗

Mivel hamarosan kezdődik a nyári szezon, úgy döntöttünk, hogy a készleten lévő reklámcsokijainkat nagy kedvezménnyel kiárusítjuk. Jobbnak tartjuk ugyanis, ha inkább a megrendelőink (és az

Tovább olvasom »

Szabad az út?

A híradásokból értesülhettünk róla, de akár személyesen is tapasztalhatjuk, hogy a járványhoz kapcsolódó korlátozó intézkedések részleges feloldását sokan eufórikus örömmel fogadták. Az öröm érthető, az

Tovább olvasom »