Marketing stratégiák KKV-k számára (3)

Az előző részben a Google Cégem marketing célú felhasználását ismertettük, most pedig a Google másik közismert eszközére, a korábban AdWords, jelenleg Google Ads néven futó hirdetési rendszerben rejlő lehetőségekbe igyekszünk bepillantást engedni.

Google Ads

Tudtad, hogy a Google oldalán másodpercenként több mint 40.000 keresés fut le?
Csupán ebből a számadatból is kitűnik, hogy nincs még egy olyan hirdetési platform, ahol ilyen sok szempár elé helyezhetnénk a vállalkozásunkat.
A hirdetések a Google Keresés és a Térkép szolgáltatások felületén jelennek meg, amikor valaki olyan kulcsszóra keres rá, amely kapcsolódik a tevékenységünkhöz.

A Google Ads (2018 júliusáig AdWords) az online hirdetés „ősatyjának” tekinthető, hiszen még a digitális korszak hajnalán, 2000-ben indult. Mára óriásivá nőtte ki magát a verseny a felületén, és adott esetben elég sokba is tud kerülni rajta a hirdetés, de ha tudjuk, mit csinálunk, nagy hasznot tud hozni a vállalkozásunk számára.

A reklámbevételi szempontok ellenére a Google-nak továbbra is az a célja, hogy releváns keresési találatokat mutasson a felhasználók számára. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha megfelelő keresőoptimalizálást végzünk a weboldalunkon, akkor a hirdetésünk is kevesebbe kerülhet.

A Google Ads hirdetések eltérő célokat szolgálhatnak.

Az egyik ilyen lehet, amikor a felhasználókat a weboldalunkra igyekszünk irányítani annak érdekében, hogy online értékesítésünk vagy foglalásaink számát növeljük, vagy például minél többen iratkozzanak fel a levelezőlistánkra.

Más esetben a telefonszámokat tartalmazó hirdetésekkel, illetve egy-kattintásos hívásindítással megnövelhetjük a potenciális ügyfelektől érkező telefonhívások számát.

Ha pedig offline (fizikai) üzletünk van, akkor a hirdetéssel támogatott térképes megjelenésünk révén több érdeklődőt csábíthatunk a boltunkba.

A Google Ads „pay-per-click” (PPC) árazási modell szerint működik, tehát fizetni csak a kattintások után kell.
A hirdetések megjelenése licitrendszerben történik, tehát – számos egyéb szempont mellett az is – meghatározó, hogy mennyit vagyunk hajlandók fizetni egy kattintásért. Ez az összeg az aktuális versenyhelyzettől (is) függ, és ha maximalizálni akarjuk a hatékonyságot, akkor a hirdetések folyamatos felügyeletet igényelnek.
Be lehet ugyan állítani költségkeretet, és bármikor szüneteltetni lehet a hirdetést, de annak érdekében, hogy megtérüljön a ráfordított pénzünk, nem árt – mint ahogy más marketing tevékenység esetén is – szakemberre bízni a dolgot.


A Céges Édességnél, illetve a Gift House Studio-nál a Google Ads-hez kapcsolódó szolgáltatásokkal ugyan nem foglalkozunk, de a hasonlóan eredményesen és kis költségvetésből megvalósítható marketing aktivitások közül az üzleti és reklámajándékok területén mindenképpen a segítségedre lehetünk. Fordulj hozzánk bizalommal. 😊

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük