5 lépés egy erős márkához vezető úton

A legtöbb kis- és középvállalkozásnak komoly versenyben kell megállnia a helyét nap mint nap. A statisztikák alapján rengeteg vállalkozás szűnik meg, de még több jön létre. Így tehát arra nem igen számíthatunk, hogy a piaci megmérettetés kényszere enyhülne. Ez persze nem is olyan nagy baj. A verseny egészséges. Vállalkozóként viszont meg kell találnunk a gazdasági egészségünk megőrzésének módját is.

Mátrai Mariann vagyok, a Céges Édesség alapítója.
1995 óta a marketing egy speciális területére fókuszálok: az üzleti és reklámajándékokra.

Olyan területen működök, amely messze nem mentes a konkurenciától. Sőt…
Ennek viszont a jó oldalát látom, hiszen a versenytársak sikereiből tanulni lehet. A kudarcaiból, a hibáiból pedig még annál is többet.

Meggyőződésem, hogy a hosszú távú üzleti siker alapja a márkaépítés.
Egy erős márkával hosszú évekre, még inkább évtizedekre talpon lehet maradni a piacon, és tudatos tervezéssel nyereségesen lehet működni.

Az alábbiakban 5 olyan lépést osztok meg olvasóimmal (vállalkozótársaimmal), amelyek segíthetnek előrejutni ezen az úton.

1. Ismerd a célközönséged!
Bármilyen valamirevaló marketingtervezés a célközönségből indul ki. Ha nem ismered, akikhez szólni akarsz, hogyan is alakíthatnál ki egy olyan tervet, amelynek eredményeként a megfelelő embereket fogod elérni?
Tölts kellő időt a célcsoportod meghatározásával. Kik ők? Milyen szociodemográfiai jellemzőik vannak? Milyen problémájukra vagy szükségletükre jelenthet megoldást az általad kínált termék vagy szolgáltatás?
Ezeket az információkat tartsd szem előtt valahányszor valamilyen márkaaktivitást tervezel.

2. Készíts tervet!
Amint tisztába kerültél a célközönségeddel, készíts egy tervet.
Vedd számba az összes lehetséges marketing tevékenységet, amivel egy erős márkát építhetsz.
Ha csak az online részét érintjük, van jó weboldalad? Aktív vagy a közösségi médiában? Értékes tartalmat kínálsz az érdeklődőidnek? Hogyan, mivel kötöd le őket?
A kérdések sora persze itt nem ér véget: a vállalkozásod profiljától, piaci helyzetétől és sok egyéb tényezőtől függően hosszan folytatódhat.
A lényeg, hogy írd össze és szedd rendszerbe a célod eléréséhez szükséges tevékenységeket, és mindenképpen rendelj hozzájuk határidőt.
Egy terv nyilván nincs kőbe vésve, szükség esetén módosítható (adott esetben muszáj is lehet igazítani rajta), mégis irányt ad, kijelöl egy utat, amelyen a márkaépítéssel haladhatsz.

3. Diverzifikáld a csatornáidat!
Tekintsd át a marketing terved, és gondoskodj róla, hogy az általad használni tervezett csatornák elég sokrétűek legyenek. Ha ismét csak az online világra gondolunk (hiszen a legtöbb kisvállalkozásnak ez a fő csapásiránya), akkor a minimumot egy jól működő weboldal, tudatos és aktív közösségi média jelenlét, esetleg egy blog és e-mailmarketing kampányok jelentik. Itt is az a legfontosabb, hogy olyan csatornákon kommunikáljunk, amelyeket a célközönségünk használ, és az üzenetünk következetes legyen valamennyiben.

4. Hozz létre megfelelő tartalmakat!
Ha megvan a terved, és kiválasztottad hozzá a megfelelő csatornákat, akkor kezdődhet a tartalomgyártás. Olyan tartalom készítésére törekedj, amely aktivizálja, magával ragadja a célközönséged, és hasznos, edukatív jellege van. Az ilyen információk nyújtása ugyanis segíteni fog abban, hogy a márkádra gondolatvezérként tekintsenek a saját piacodon.

5. Kérj visszajelzést!
Ahogy időben haladsz előre a márkaépítéssel, ne feledkezz meg arról, hogy rendszeresen ellenőrizd, valóban jó úton jársz-e. Erre a legjobb módszer az, ha kikéred a célközönséged véleményét. Valóban azt és úgy értik, amit eredetileg terveztél kommunikálni feléjük? Tényleg azt a hatást váltja ki belőlük, amit szeretnél? Ne félj szembesülni a valósággal! Ha esetleg félresiklott valami, még mindig sokkal jobb menet közben, időben korrigálni az irányt, mint később zátonyra futni…


Bízom benne, hogy a fenti néhány tanácsnak hasznát veszed vállalkozásod sikerre vitelében.
Egy erős márka felépítése összetett és hosszú folyamat. Számtalan tényező játszik szerepet benne. Vannak olyan marketing eszközök és módszerek, amelyek inkább a kisebb vállalkozások, mások a nagyobbak igényeinek, illetve lehetőségeinek felelnek meg.

Van olyan is, amely szinte bármely cég számára optimális megoldást tud nyújtani, és még a legszűkebb költségvetésbe is beleférhet. Ilyen az üzleti és reklámajándékozás, amely a marketing arzenál egyik leghatásosabb és egyben egyik legköltséghatékonyabb eszköze is.
Ha ezen a területen szakértő segítségre lenne szükséged, keress meg bizalommal. 😊

A Céges Édesség az érintésmentességet biztosító digitális megoldások népszerűsítése érdekében lehetőséget biztosít online ajánlatkérésre. 
Árkalkulátorunkat abból a célból hoztuk létre, hogy visszatérő és új ügyfeleink dolgát egyaránt megkönnyítsük.
A kényelem és gyorsaság mellett most még egy szempont szól a használata mellett: megrendelőink akár otthonról, az interneten keresztül is hatékonyan intézhetik az üzleti és reklámajándékaik megterveztetését és legyártatását.

Ha szeretnél rendszeresen hasznos információkat kapni az aktuális reklámajándék és egyéb marketing témákról, iratkozz fel a Céges Édesség / Gift House Studio hírlevelére. Ráadásul ha ezt most teszed meg, emailen azonnal megkapod az “5 ok, amiért járvány után is érdemes reklámajándékot használni” című e-könyvet, ami segíteni fogja az eligazodásodat ezekben a kérdésekben. Kár lenne lemaradnod róla… 🙂

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE!

A tea világa – a világ teája

A teát az ember közel 5000 éve fogyasztja, eredete az ókori Kínáig nyúlik vissza, ahol kezdetben gyógyszerként ismerték. Később – élénkítő hatásának köszönhetően – egyre

Tovább olvasom »

A méz jótékony hatásai

A méz az Őskor óta „él” együtt az emberrel, része a táplálkozásunknak. De nemcsak ételként tekinthetünk rá, hanem gyógyhatású készítményként is, hiszen a tudomány mai

Tovább olvasom »