A legtöbb kisvállalkozó a marketing szó hallatán hagyományos hirdetésekre, közösségi média aktivitásokra, szórólapokra és más hasonló megoldásra gondol.
Ugyanakkor egy induló vállalkozásnál általában kevés idő és korlátozott pénzügyi források állnak a tulajdonos rendelkezésére, így sokfajta marketingtevékenység eleve szóba sem jöhet. Szerencsére persze vannak olyanok is, amelyek esetében nem kell mélyen a pénztárcába nyúlni.
- Végezz közösségi szolgálatot!
Egész biztosan van a környezetedben olyan non-profit szervezet vagy társadalmi célú összefogás, amelyhez a vállalkozásod képviselőjeként csatlakozhatsz. Az ilyen jellegű tevékenységgel egyrészt jó ügyeket szolgálhatsz, másrészt a kapcsolati hálódat építheted, illetve a saját és a vállalkozásod ismertségét egyaránt növelheted. - Legyél vendégelőadó!
Üzleti vagy a célcsoportodhoz kapcsolódó egyéb körökben úgy is ismertté válhatsz, ha előadói szerepet vállalsz abban a témában, amivel foglalkozol. Az ismertségen túl szakértőként is tekinthetnek rád, a későbbiekben pedig (vagy akár már a helyszínen) többen is bizalommal fordulhatnak hozzád a hallgatóság soraiból. - Használd a Google Cégemet!
Ha fizikai üzlettel (vagy irodával) rendelkezik a céged, akkor ingyenesen regisztrálhatod. Amellett, hogy szó szerint felkerülsz a térképre, a tevékenységedhez és a településedhez kapcsolódó kulcsszóval indított keresések esetén jó eséllyel az első oldalon szerepelhetsz a találatok között. - Folytass gerillamarketinget!
A gerillamarketing lényege a váratlan, meglepetésszerű „támadás”. Rendszerint nem kell hozzá komolyabb anyagi áldozatot hozni, viszont minél több kreativitás szükségeltetik. Számos formája létezik az ambient (környezetbe illesztett) marketingtől, az astroturfingen (álmozgalmakon, álvéleményeken) és a vírusmarketingen át a szóbeszéd marketingig. Érdemes utánanézni… - Alkalmazz reklámajándékot!
Az üzleti és reklámajándékok szintén a legköltséghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak. Ezeket akár kis mennyiségben is elő lehet állítani, és ha elfogynak, újra lehet őket gyártatni. Ebben a műfajban is fontos szerepet játszik a jó ötlet: nem árt kerülni a sablonos megoldásokat, amikkel már nem lehet a fogyasztók ingerküszöbét átlépni. Helyettük újszerű, egyedi megjelenést és élményt biztosító megoldásokban érdemes gondolkodni. Ilyenek például a logózott csokoládék, cukorkák, üdítők, rágógumik és más, élelmiszer alapú reklámajándékok.
Ha ez utóbbi kérdésben elakadnál, vagy egyszerűen csak partnerre lenne szükséged, aki az ötleteléstől a kivitelezésig a rendelkezésedre áll, keress meg bennünket bizalommal.