Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet az üzleti ajándékozásból?

A megfelelő üzleti ajándék óriási marketingértéket képvisel. Tökéletes a köszönet kifejezésére, a kapcsolatok elmélyítésére, vagy akár csak egyszerűen annak demonstrálására, hogy gondolunk a partnerünkre, törődünk vele…

A helyesen kiválasztott ajándék minderre képes, a folyamat során elkövetett esetleges hiba viszont veszélybe is sodorhatja az üzleti kapcsolatainkat.

Üzleti ajándékozáskor egy sor szempontot érdemes szem előtt tartani.
Egyrészt azért, hogy a megajándékozott számára a lehető legkellemesebb élményt nyújtsuk, másrészt pedig, hogy saját vállalkozásunk számára maximálisan kiaknázzuk a lehetőségeket.

Az alábbiakban felsorolunk 10 olyan dolgot, amelyet célszerű figyelembe venned.

  1. Az ajándék tükrözze céged arculatát, és lehetőség szerint valamilyen módon kapcsolódjon is hozzá!
  2. Megfelelő ajándékkal kedveskedj! Vannak olyan tárgyak, amelyek egy üzleti kapcsolatba egyszerűen nem férnek bele. Szándékosan nem mondunk példákat, inkább rábízzuk a fantáziádra… 🙂
  3. Fontos, hogy az ajándék magas minőségű legyen, és jó ízlést tükrözzön.
  4. Legyél biztos benne, hogy a partnered egyáltalán elfogadhatja az ajándékot! Bizonyos cégeknél szigorú „policy” van erre vonatkozóan, és a munkatársak akár egyáltalán nem, vagy csak komoly korlátozással fogadhatnak el bármit is a szállítóktól.
  5. Ha csak egy mód van rá: perszonalizáld! A személyre szóló figyelmesség nagyságrendekkel komolyabb érzelmi hatást vált ki, mint egy még annyira is értékes, de személytelen ajándék.
  6. Jó, ha az ajándék tükrözi a kapcsolatotok súlyát. Bár minden ügyfél fontos, mégis lehetnek köztük olyanok, akik a többieknél fontosabb szerepet töltenek be a vállalkozásod életében. Az ilyen személyek esetében különösen lényeges az előzőekben említett perszonalizálás.
  7. Időzítsd megfelelően az ajándékozást! A köszönet kifejezését szolgáló ajándékot például mindenképpen az alapjául szolgáló eseményt követő néhány napon belül célszerű eljuttatni a címzetthez. Ha komolyabb késedelembe esel, akkor veszít aktualitásából, kisebb hatást érhetsz el vele, sőt szélsőséges helyzetben még vissza is üthet.
  8. Ne csak sátoros ünnepeken gondolj a partnereidre! Sokkal jobban fel tudod kelteni a figyelmet, ha akkor (is) küldesz ajándékot, amikor nem számítanak rá.
  9. Készíts listát az ajándékozásokról, hogy el tudd kerülni a rendkívül kínos ismétlődést!
  10. Végül egy banálisnak tűnő, mégis brutálisan fontos tanács: többször is ellenőrizd le, hogy a megajándékozott (és cége) neve helyesen lett-e leírva – ez különösen kritikus a perszonalizált ajándékok esetében.

Bízunk benne, hogy a fentiek segítséget fognak nyújtani a megfelelő üzleti ajándék kiválasztásában.
Ha további szakmai támogatásra lenne szükséged, fordulj hozzánk bizalommal!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük